Przeskocz do treści
Przedszkole nr 27

Przedszkole nr 27

  • Home
  • Aktualności
  • PrzedszkoleRozwiń
    • O nas
    • Koncepcja
    • Statut
    • RODO
    • Deklaracja dostępności
    • Jubileusz 50-lecia
  • GrupyRozwiń
    • Biedronki
    • Pszczółki
    • Misiaki
    • Kociaki
  • RodziceRozwiń
    • Rekrutacja
    • Rozkład dnia
    • Jadłospis
    • Opłaty za przedszkole
    • Psycholog
    • Kalendarz uroczystości
    • Pliki do pobrania
    • Lektura
  • Kontakt
Przedszkole nr 27
Przedszkole nr 27
IMG_20210629_120751

„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem…”

Konfucjusz (Kong Fuzi)

Koncepcja pracy
Przedszkola nr 27„Malutkowo”
w Gdyni

 

HYMN PRZEDSZKOLA
PRZEDSZKOLE TO MAŁY ŚWIATEK

Przedszkole to mały światek
dla dzieci do siedmiu latek.

Bo tu wszystko jest maleńkie,
tyciu, tyciu, tyciusieńkie!

Małe u nas są stoliki,
małe krzesła, foteliki.

Bo tu wszystko jest maleńkie,
tyciu, tyciu, tyciusieńkie.

Nic nam tutaj nie zawadza,
nic w zabawie nie przeszkadza.

Bo tu wszystko jest maleńkie,
tyciu, tyciu, tyciusieńkie!

Wizja przedszkola

W życiu każdego człowieka najważniejszą rolę odgrywa jego rodzinny dom. To Rodzice decydują o kształcie i metodach wychowania swoich dzieci, to w domu rodzinnym dziecko uczy się, jak godnie żyć, pracować i funkcjonować w społeczeństwie. Nasze Przedszkole podejmuje, kontynuuje i uzupełnia działania realizowane przez Rodziców w taki sposób, by maksymalnie wspomóc ich efektywność i umożliwić dzieciom jak najlepszy start w dorosłe życie. W naszej codziennej pracy respektujemy prawo Rodziców do zabierania głosu w sprawach dotyczących ich dzieci; Rodzic jest dla nas partnerem, a współpraca z nim stanowi jedno z ważniejszych zadań koncepcji pracy naszego Przedszkola.

Naszym nadrzędnym celem jest aby każde dziecko w przedszkolu czuło się bezpieczne i akceptowane; aby spędzało czas w życzliwej, dobrej atmosferze. Dążymy do tego, aby dzieci rozwijały swój potencjał twórczy poprzez działalność plastyczną, taniec i śpiew. Aby były niezwykle pomysłowe, aktywne poznawczo, miały bogaty słownik, były sprawne ruchowo, ciekawe świata i by czuły się odpowiedzialne za świat wokół nas. Pragniemy, by wyrosły na mądrych, dobrych i wartościowych ludzi. Chcemy wychować dzieci spostrzegawcze i wrażliwe, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań. Pragniemy wyposażyć je w taką wiedzę, umiejętności i kompetencje, aby dać im podwaliny do tego, by w przyszłości stały się świadomymi, kreatywnymi i wrażliwymi członkami społeczności, w której funkcjonują. Chcemy, aby potrafiły dostosowywać się do zmieniających się realiów współczesnego świata i cywilizacji, ucząc się przez całe życie. W całokształcie naszej pracy na pierwszym miejscu stawiamy dziecko – jego dobro, stąd tak istotną rolę odgrywa poznanie wychowanków i planowanie działań w danej grupie tak, aby każde dziecko mogło rozwijać się harmonijnie i osiągać sukcesy na miarę swoich możliwości rozwojowych.

Misja przedszkola

Nasze przedszkole – przedszkolem dbającym o wszechstronny rozwój każdego dziecka.

  • „Malutkowo” jest placówką diagnozującą i rozwijającą indywidualne zdolności i zainteresowania każdego z dzieci. Bazujemy na wrodzonym potencjale i mocnych stronach dziecka, wykorzystując je do eliminowania ewentualnych deficytów czy pojawiających się trudności.

  • Miesięczne plany pracy przedszkola ukierunkowane są na dziecko i jego potrzeby; umożliwiają mu wszechstronny rozwój osobowości. Dzieci korzystają z różnorodnych pomocy dydaktycznych, rozwijają swoje zainteresowania i zdolności, a nauczyciele posługują się metodami aktywizującymi by jak najlepiej przygotować dzieci do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej. Stosowane aktywne metody, programy i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola.

  • Przedszkole zapewnia opiekę i wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Tym samym wprowadzamy dzieci w świat wartości uniwersalnych i uczymy je patrzeć na potrzeby innych.

  • Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wszechstronny rozwój. Wykwalifikowana kadra pedagogiczna, systematycznie doskonaląca swoje kompetencje, dostosowuje swoją pracę do zdiagnozowanych potrzeb dzieci oraz oczekiwań rodziców.

  • Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami w organizacji procesu opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznego: jesteśmy współpartnerami dążącymi do wspólnego celu, jakim jest dla nas dobro i wszechstronny rozwój dziecka.

  • Nasze przedszkole jest kolorowe i przyjazne dzieciom. Dzieci bawią się w przestronnych i dobrze wyposażonych salach. Posiadamy duży plac zabaw, ciągle wzbogacany o nowe i bezpieczne urządzenia terenowe, który zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci i zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Wykorzystujemy naturalną potrzebę ruchu i eksplorowania otoczenia tak, aby dziecko żyło w zgodzie z własnym ciałem i umysłem, w harmonii z otaczającym światem i przyrodą. Dbałość o dobrą bazę dydaktyczną, wyposażenie, estetykę pomieszczeń i otoczenia dopełnia podejmowane przez nas działania wychowawczo – dydaktyczne. Współpracujemy także ze środowiskiem lokalnym oraz innymi podmiotami na rzecz wzajemnego rozwoju.

  • Oferta edukacyjna stwarza warunki do rozwijania kreatywności oraz różnorodnych zdolności i zainteresowań. Na terenie naszej placówki odbywają się zajęcia umuzykalniające przy pianinie, działają warsztaty artystyczne, prowadzimy liczne doświadczenia i eksperymenty rozwijające zainteresowania matematyczne. Bliskość lasu i rozległy ogród przedszkolny sprzyjają zgłębianiu tajników przyrody oraz kształtowaniu odpowiedzialności za otaczający nas świat (różnorodne projekty ekologiczne), a liczne akcje prozdrowotne zachęcają do prowadzenia zdrowego stylu życia.

  • Wszyscy pracownicy przedszkola przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.

Cele koncepcji:

  • Dbałość o wszechstronny rozwój dziecka.

  • Współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.

  • Dbałość o bezpieczeństwo wychowanków.

  • Indywidualizacja procesu edukacji.

  • Szanowanie praw dziecka, w tym także prawa do wyrażania swoich uczuć i poglądów.

  • Pobudzanie dziecięcej wyobraźni, rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia.

  • Wspomaganie rozwoju zainteresowań i indywidualnych uzdolnień dzieci.

  • Rozbudzanie w dzieciach ciekawości świata.

  • Kształtowanie odpowiedzialności za otaczający nas świat oraz budzenie świadomości nierozerwalnego współistnienia ze środowiskiem przyrodniczym.

  • Rozwijanie w dzieciach poczucia własnej wartości oraz wiary w siebie.

  • Zachęcanie dzieci do społecznej aktywności i samodzielności.

  • Obiektywna diagnoza umiejętności i możliwości intelektualnych i emocjonalnych dzieci.

  • Efektywne przygotowywanie do podjęcia nauki w szkole.

  • Uwrażliwianie dzieci na wartości estetyczne w otoczeniu, przyrodzie i sztuce.

  • Propagowanie ruchu i zdrowego trybu życia.

  • Zapobieganie nieprawidłowościom związanym z rozwojem dzieci poprzez działania profilaktyczne.

  • Zapoznanie dzieci z najważniejszymi wartościami etycznymi: prawdą, dobrem, miłością, uczciwością, pięknem.

  • Kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci: lokalnych (związanych z miastem lub regionem) oraz narodowych.

  • Uczenie dzieci szacunku, życzliwości oraz zrozumienia dla innych ludzi oraz świata.

  • Kształtowanie u dzieci zrozumienia konieczności przestrzegania umów i zasad prawidłowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.

  • Doskonalenie własnych umiejętności metodycznych oraz warsztatowych, stałe podnoszenie kwalifikacji pedagogicznych.

  • Traktowanie rodziców w sposób partnerski.

Metody stosowane w przedszkolu

Stosowane metody i formy pracy zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych:

  1. Program edukacji matematycznej prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej

  2. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz

  3. Nazywanie świata I. Majchrzak

  4. Pedagogika zabawy

  5. Metoda kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona

  6. Elementy muzykoterapii i relaksacji

  7. Klanza

  8. Techniki parateatralne

  9. Gimnastyka twórcza R. Labana

  10. Ruch rozwijający Weroniki Sherborne.

  11. Arteterapia i terapia ruchowa

Zadania priorytetowe

  • Wczesne rozpoznawanie potrzeb i możliwości dziecka, jego uzdolnień oraz dysharmonii rozwojowych i uwzględnianie ich w procesie wspomagania indywidualnego rozwoju.

  • Opracowanie i wdrażanie systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.

  • Stymulowanie rozwoju dziecka i przygotowanie go do podjęcia nauki w szkole.

  • Tworzenie warunków umożliwiających dziecku aktywne podejmowanie działań zarówno wobec siebie, jak i innych ludzi oraz otaczającego je świata.

  • Kształtowanie umiejętności odbioru sztuki (rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej i muzycznej).

  • Wspieranie dziecka w osiąganiu sukcesów na miarę jego możliwości.

  • Doskonalenie metod i form współpracy ze środowiskiem i rodzicami.

Współpraca z rodzicami

  • Wspieranie rodziców w pracy nad rozwojem i edukacją dzieci – organizacja zajęć otwartych, konsultacji indywidualnych oraz zebrań dla rodziców.

  • Organizowanie zajęć adaptacyjnych dla nowo przyjętych dzieci.

  • Włączanie rodziców w działania związane z realizacją procesu dydaktyczno – wychowawczego („Cała Polska czyta dzieciom”, „Poznaj zawód mojego rodzica”)

  • Włączanie rodziców w działania artystyczne (rodzinne konkursy plastyczne, muzyczne, zawody sportowe, teatr rodziców).

  • Organizowanie uroczystości o charakterze rodzinnym.

  • Wspólna organizacja akcji charytatywnych.

  • Zaangażowanie rodziców w akcje ekologiczne (zbieranie baterii, nakrętek).

Sylwetka absolwenta

Absolwent przedszkola:

  • posiada wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej a także wykazuje zainteresowanie nowymi treściami oraz motywację do uczenia się,

  • posiada umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,

  • jest samodzielny; potrafi cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,

  • interesuje się nauką i techniką,

  • aktywnie podejmuje działania, jest kreatywny i wytrwały; próbuje radzić sobie z napotkanymi trudnościami,

  • zna i respektuje normy społeczne; jest prawdomówny i odpowiedzialny,

  • jest otwarty na potrzeby innych ludzi oraz tolerancyjny wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,

  • potrafi współdziałać w zespole, jest kulturalny,

  • lubi działania twórcze,

  • jest wrażliwy na piękno i artystyczne formy przekazu,

  • zna i akceptuje zasady zdrowego stylu życia,

  • posiada bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,

  • jest świadomy zagrożeń,

  • wykazuje gotowość do działania na rzecz środowiska przyrodniczego,

  • ma świadomość tego, że jest Polakiem i Europejczykiem.

  • zna i szanuje symbole narodowe.

Nauczyciele

    • wspierają rozwój psychofizyczny dziecka, rozwijają jego umiejętności, predyspozycje i uzdolnienia,

    • współdziałają z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania,

    • mają wysokie kwalifikacje i pracują z pasją ciągle doskonaląc swoje umiejętności,

    • wzbogacają warsztat pracy,

    • stosują nowoczesne metody pracy oraz poszukują innowacyjnych rozwiązań,

    • posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć oraz konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań,

    • prowadzą dokumentację zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym,

    • są komunikatywni, partnerscy, twórczy, otwarci na nowości, dyspozycyjni i taktowni,

    • współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą.

Rodzice

  • otrzymują rzetelną i obiektywną informację o postępach i niepowodzeniach dziecka,

  • wyrażają swoją opinię i oceniają pracę przedszkola,

  • czynnie uczestniczą w życiu przedszkola.

Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym

Przedszkole aktywnie współpracuje z rodzicami w zakresie budowania i realizacji koncepcji swojej pracy. Wspiera rodziców w wychowywaniu dzieci. W trosce o jednolite oddziaływanie nauczyciele:

  • systematycznie informują rodziców o zadaniach wychowawczych i kształcących realizowanych w przedszkolu,

  • zapoznają rodziców z podstawą programową wychowania przedszkolnego i włączają ich do kształtowania u dziecka określonych w niej wiadomości i umiejętności,

  • informują rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci, a także włączają ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności, na jakie natrafiają,

  • prowadzą edukację prozdrowotną i promocję zdrowego stylu życia,

  • zachęcają rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola i wspólnie z nimi organizują wydarzenia, w których biorą udział dzieci.

W miarę możliwości, przedszkole udziela rodzicom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Obejmuje ona m. in.:

  • rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb dziecka i umożliwianie ich zaspokojenia,

  • rozpoznawanie przyczyn trudności edukacyjnych i wychowawczych dziecka,

  • wspieranie rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne dziecka,

  • wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,

  • rozwijanie kompetencji wychowawczych rodziców.

Ewaluacja

Informacje dotyczące bieżącej realizacji zadań zaplanowanych na dany rok szkolny gromadzą nauczyciele, a wnioski po ich zakończeniu przekazują dyrektorowi. Zespół powołany przez dyrektora opracowuje ewaluację zadań wynikających z koncepcji pracy przedszkola, a jej wyniki przedstawiane są na posiedzeniu rady pedagogicznej.

 

Przedszkole nr 27 „Malutkowo”

Kontakt:

ul. Wiejska 30

81-068 Gdynia

Telefon:

tel. (58) 623 05 15

tel. kom. 725 269 788

Projekty:

© 2023 Przedszkole nr 27

Przewiń na górę
  • Home
  • Aktualności
  • Przedszkole
    • O nas
    • Koncepcja
    • Statut
    • RODO
    • Deklaracja dostępności
    • Jubileusz 50-lecia
  • Grupy
    • Biedronki
    • Pszczółki
    • Misiaki
    • Kociaki
  • Rodzice
    • Rekrutacja
    • Rozkład dnia
    • Jadłospis
    • Opłaty za przedszkole
    • Psycholog
    • Kalendarz uroczystości
    • Pliki do pobrania
    • Lektura
  • Kontakt
Skip to content
Open toolbar Dostępność

Dostępność

  • Zwiększ rozmiar tekstuZwiększ rozmiar tekstu
  • Zmniejsz rozmiar tekstuZmniejsz rozmiar tekstu
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślenie linkówPodkreślenie linków
  • Zwiększona czytelnośćZwiększona czytelność
  • Reset Reset