Październik
Grupa I
Listopad
Grupa: II, III, IV
LISTOPAD | I | Food | – nauka słów związanych z jedzeniem: yummy, yucky, broccoli, ice cream, donut, juice, banana, soup, pizza, popcorn – nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych – odpowiadanie na pytania: Do you like…? Yes/No; Is it yummy/yucky? – przedstawienie na podst. książki „A very hungry Caterpillar”
| – nauka słów związanych z jedzeniem: yummy, yucky, ice cream, broccoli, donut, juice, banana, soup, popcorn, pizza – nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych poprzez odpowiadanie na pytania: Do you like…? Yes I do!/No, I don’t ; Is it yummy/yucky? – przedstawienie na podst. książki „A very hungry Caterpillar” – zabawa ruchowa „Please, don’t eat me!” – piosenka „Do you like broccoli ice cream?” | – nauka słów związanych z jedzeniem: yummy, yucky, ice cream, broccoli, donut, juice, banana, soup, popcorn, pizza – odpowiadanie na pytania: Do you like…? Yes I do!/No, I don’t; Is it yummy/yucky?; – nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych: I like … I don’t like… – przedstawienie na podst. książki „A very hungry Caterpillar” – zabawa ruchowa „Please, don’t eat me!” – piosenka „Do you like broccoli ice cream?” |
II | Body parts | – nauka części ciała: head, nose, eyes, ears, mouth, finger, shoulders, knee, toes – piosenki z pokazywaniem “Head and shoulders” oraz “One little finger” – zabawa dydaktyczna „Mr. Potato” – zabawa ruchowa przy piosence „Shake it Out Body Parts Song”
| – nauka części ciała: head, nose, eyes, ears, mouth, finger, shoulders, knees, toes, leg, tummy – piosenki z pokazywaniem “Head and shoulders” oraz “One little finger” – zabawa dydaktyczna „Mr. Potato” – zabawa ruchowa przy piosence „Shake it Out Body Parts Song” | – nauka części ciała: head, nose, eyes, ears, mouth, finger, shoulders, knee, toes, leg, tummy, hair – piosenki z pokazywaniem “Head and shoulders” oraz “One little finger” – zabawa dydaktyczna „Mr. Potato” – zabawa ruchowa przy piosence „Shake it Out” / “Point and Touch”
| |
III | Emotions and feelings | – nauka nazw emocji i stanów w języku angielskim: I’m surprised / happy / sad / tired or sleepy / hungry / angry – odpowiadanie na pytanie: How are you? – piosenka z pokazywaniem „If you’re happy and you know it” – zabawa z elem. dramy przy piosence “This Is A Happy Face”
| – nauka nazw emocji i stanów w języku angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m scared, I’m surprised, I’m angry, I’m tired, I’m hungry – nazywanie emocji innych: She’s angry, He’s happy i odpowiadanie na pytanie: How are you? / How do you feel today? – zabawa ruchowa do piosenki „If you’re happy and you know it” – zabawa stacjonarna „Paper ball – emotions” – zabawa z elem. dramy przy piosence “This Is A Happy Face” | – nauka nazw emocji i stanów w języku angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m scared, I’m surprised, I’m angry, I’m tired, I’m hungry, I’m excited – nazywanie emocji innych: She’s angry, He’s happy i odpowiadanie na pytanie: How are you? / How do you feel today? – zabawa ruchowa do piosenki „If you’re happy and you know it” – zabawa stacjonarna „Paper ball – emotions” – zabawa z elem. dramy przy piosence “This Is A Happy Face” |
IV | Revision | – zabawy i gry utrwalające materiał leksykalny – powtórzenie piosenek – karta pracy; | – zabawy i gry utrwalające materiał leksykalny – powtórzenie piosenek – karta pracy; | – zabawy i gry utrwalające materiał leksykalny – powtórzenie piosenek – karta pracy; |
J. ANGIELSKI
Program: Program nauczania języka angielskiego autorstwa Magdaleny Appel, Joanny Zarańskiej, Ewy Piotrowskiej.
Cele nauki języka angielskiego w przedszkolu:
osłuchanie dzieci z językiem obcym,
rozwijanie ciekawości językowej i pozytywnych skojarzeń z nauką języka,
nauka podstawowych słów i zwrotów przydatnych w codziennych sytuacjach,
wspieranie rozwoju komunikacji poprzez zabawę, ruch, muzykę i obraz.
Metody pracy:
nauka poprzez piosenki, rymowanki, gry ruchowe i zabawy tematyczne,
wykorzystanie kart obrazkowych, historyjek obrazkowych, książek i rekwizytów,
krótkie, dynamiczne aktywności dostosowane do wieku i możliwości dzieci.
Zakres treści na dany rok szkolny:
Obszary tematyczno-leksykalne:
podstawowe zwroty grzecznościowe, kolory, liczby, części ciała, ubrania, jedzenie, zabawki, zwierzęta domowe i dzikie, rodzina, emocje, pory roku, zdrowie, pogoda, sporty, pomieszczenia i sprzęty domowe, codzienne czynności, środki transportu, zawody, świat bajek i magii, święta (elementy kultury anglosaskiej).
Sytuacje i funkcje komunikacyjne:
Witanie się i żegnanie (Hello, Hi, Goodbye, See you)
Proszenie i dziękowanie (Give me …, please, Come in, please, Thank you)
Przepraszanie i wybaczanie (I’m sorry, Excuse me, It’s O.K.)
Składanie życzeń okolicznościowych (Merry Christmas, Happy Easter, Happy Birthday)
Przedstawianie siebie i innych (I’m ……., My name is …., This is …, It’s my mum)
Wypełnianie i wydawanie krótkich poleceń (jump, clap your hands, open).
Identyfikowanie zwierząt, przedmiotów (It’s a tiger, This is a ball)
Identyfikowanie miejsca zamieszkania (It’s my house, It’s my room)
Opisywanie osób, zwierząt, przedmiotów (He’s tall, It’s big, It’s blue, It’s got a tail)
Liczenie i stosowanie liczb od 1 do 10.
Odpowiadanie na proste pytania dotyczące tożsamości i rzeczy posiadanych (Who are you? What’s your name? What’s this? Who’s this?
Is it…? Have you got …?)Wyrażanie uczuć i upodobań (I like…, I love…)
Informowanie o stanach emocjonalnych (I’m happy, I’m sad)
Odpowiadanie na pytania dotyczące pogody, pory roku (It’s raining, It’s spring)
Wyrażanie umiejętności (I can jump/I can’t fly)
Opisywanie codziennych czynności (I get up)
Struktury gramatyczne:
m.in.: 8
Czasowniki:
be
have got
can
Tryb rozkazujący
Czas Present Simple – czynności codzienne
Czas Present Continuous
Rzeczowniki:
Nazwy własne
Liczba pojedyncza
Liczba mnoga regularna
Przymiotniki:
kolory, rozmiary
przymiotnik dzierżawczy: my, your (his, her)
Liczebniki: 1-10
Zaimki:
osobowe: I, you, she, he, it, we, they
wskazujące: this, that
pytajne: what, who, where, when, how
Przyimki: in, on, under, over, behind, next to
Organizacja zajęć:
częstotliwość i długość zajęć: 2 razy w tygodniu 4latki – 20 min., 5latki – 25min., 6latki – 30min.;
gr. II – dzieci będą miały kontakt z językiem angielskim nie tylko na zajęciach, ale także wpleciony w codzienne aktywności w przedszkolu (np. powitania, proste polecenia, piosenki w czasie zabaw, krótkie zwroty przy posiłkach i w trakcie dnia).
Rola rodziców we wspieraniu nauki:
zachęcanie dziecka do słuchania piosenek i rymowanek w domu;
materiały / linki na stronie przedszkola do powtarzania w domu;
pozytywne nastawienie i chwalenie za próby używania angielskiego;
unikanie oceniania czy poprawiania – ważna jest radość i spontaniczność.
Sprawy organizacyjne:
możliwość kontaktu z nauczycielem mailowo: jagodakrzywdzinska@p27.edu.gdy.pl
dla dzieci z grup II, III, IV – podpisana teczka na karty pracy.
