Przejdź do treści
Przedszkole nr 27

Przedszkole nr 27

  • Home
  • Aktualności
  • PrzedszkoleRozwiń
    • O nas
    • Koncepcja
    • Statut
    • RODO
    • Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem
    • Deklaracja dostępności
    • Jubileusz 50-lecia
    • ZFŚS
  • GrupyRozwiń
    • Biedronki
    • Pszczółki
    • Misiaki
    • Kociaki
  • RodziceRozwiń
    • Rekrutacja
    • Rozkład dnia
    • Jadłospis
    • Opłaty za przedszkole
    • Psycholog i logopeda
    • Język angielski
    • Kalendarz uroczystości
    • Pliki do pobrania
    • Lektura
  • Kontakt
Przedszkole nr 27
Przedszkole nr 27

Październik

Grupa I

Numbers: 1, 2, 3 do mówienia ile mamy lat
Fruit: apple, pear, plum, banana
 
Wyrażenie: How old are you?
          I’m 3 (years old).
          I’m big/small.
          What’s this? It’s a car.
          How many? One car/ Two dolls/ Three balls.
 
          How are you today?
          I’m happy/ I’m sad/ I’m great / I’m wonderful/ I’m tired/ I’m
hungry/ I’m not so good.
          Do you like apples?/pears?/ plums?/ bananas?
          Yes, I do./ No, I don’t.
          I like apples. I don’t like apples.
          It’s sweet/ It’s sour. It’s yummy.
          Can I have an apple, please. Yes, here you are.
 
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=3ku3FueLlV8
 
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
 
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=jHtGrO75t70
https://www.youtube.com/watch?v=shLOq-Fh6PU

Listopad

 Grupa: II, III, IV

LISTOPAD

I

Food

– nauka słów związanych z jedzeniem: yummy, yucky,  broccoli, ice cream, donut, juice, banana, soup, pizza, popcorn

– nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych – odpowiadanie na pytania: Do you like…? Yes/No; Is it yummy/yucky?

– przedstawienie na podst. książki „A very hungry Caterpillar”

 

– nauka słów związanych z jedzeniem:

yummy, yucky, ice cream,  broccoli, donut, juice, banana, soup, popcorn, pizza

– nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych poprzez odpowiadanie na pytania:

Do you like…? Yes I do!/No, I don’t ; Is it yummy/yucky?

– przedstawienie na podst. książki „A very hungry Caterpillar”

– zabawa ruchowa „Please, don’t eat me!”

– piosenka „Do you like broccoli ice cream?”

– nauka słów związanych z jedzeniem:

yummy, yucky, ice cream,  broccoli, donut, juice, banana, soup, popcorn, pizza

– odpowiadanie na pytania:

Do you like…? Yes I do!/No, I don’t; Is it yummy/yucky?;

– nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych: I like … I don’t like…

– przedstawienie na podst. książki „A very hungry Caterpillar”

– zabawa ruchowa „Please, don’t eat me!”

– piosenka „Do you like broccoli ice cream?”

II

Body parts

– nauka części ciała: head, nose, eyes, ears, mouth, finger, shoulders, knee, toes

– piosenki z pokazywaniem “Head and shoulders” oraz “One little finger”

– zabawa dydaktyczna „Mr. Potato”

– zabawa ruchowa przy piosence „Shake it Out Body Parts Song”

 

– nauka części ciała: head, nose, eyes, ears, mouth, finger, shoulders, knees, toes, leg, tummy

– piosenki z pokazywaniem “Head and shoulders” oraz “One little finger”

– zabawa dydaktyczna „Mr. Potato”

– zabawa ruchowa przy piosence „Shake it Out Body Parts Song”

– nauka części ciała: head, nose, eyes, ears, mouth, finger, shoulders, knee, toes, leg, tummy, hair

– piosenki z pokazywaniem “Head and shoulders” oraz “One little finger”

– zabawa dydaktyczna „Mr. Potato”

– zabawa ruchowa przy piosence „Shake it Out” / “Point and Touch”

 

III

Emotions and feelings

– nauka nazw emocji i stanów w języku angielskim: I’m surprised / happy / sad / tired or sleepy / hungry / angry

– odpowiadanie na pytanie: How are you?

–  piosenka z pokazywaniem „If you’re happy and you know it”

– zabawa z elem. dramy przy piosence “This Is A Happy Face”

 

– nauka nazw emocji i stanów w języku angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m

scared, I’m surprised, I’m angry, I’m tired, I’m hungry

– nazywanie emocji innych: She’s angry, He’s happy i odpowiadanie na pytanie: How are you? / How do you feel today?

– zabawa ruchowa do piosenki „If you’re happy and you know it”

– zabawa stacjonarna „Paper ball – emotions”

– zabawa z elem. dramy przy piosence “This Is A Happy Face”

– nauka nazw emocji i stanów w języku angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m

scared, I’m surprised, I’m angry, I’m tired, I’m hungry, I’m excited

– nazywanie emocji innych: She’s angry, He’s happy i odpowiadanie na pytanie: How are you? / How do you feel today?

– zabawa ruchowa do piosenki „If you’re happy and you know it”

– zabawa stacjonarna „Paper ball – emotions”

– zabawa z elem. dramy przy piosence “This Is A Happy Face”

IV

Revision

– zabawy i gry utrwalające materiał leksykalny

– powtórzenie piosenek

– karta pracy;

– zabawy i gry utrwalające materiał leksykalny

– powtórzenie piosenek

– karta pracy;

– zabawy i gry utrwalające materiał leksykalny

– powtórzenie piosenek

– karta pracy;

J. ANGIELSKI

  1. Program: Program nauczania języka angielskiego autorstwa Magdaleny Appel, Joanny Zarańskiej, Ewy Piotrowskiej.

  2. Cele nauki języka angielskiego w przedszkolu:

  • osłuchanie dzieci z językiem obcym,

  • rozwijanie ciekawości językowej i pozytywnych skojarzeń z nauką języka,

  • nauka podstawowych słów i zwrotów przydatnych w codziennych sytuacjach,

  • wspieranie rozwoju komunikacji poprzez zabawę, ruch, muzykę i obraz.

  1. Metody pracy:

  • nauka poprzez piosenki, rymowanki, gry ruchowe i zabawy tematyczne,

  • wykorzystanie kart obrazkowych, historyjek obrazkowych, książek i rekwizytów,

  • krótkie, dynamiczne aktywności dostosowane do wieku i możliwości dzieci.

  1. Zakres treści na dany rok szkolny:

Obszary tematyczno-leksykalne:

podstawowe zwroty grzecznościowe, kolory, liczby, części ciała, ubrania, jedzenie, zabawki, zwierzęta domowe i dzikie, rodzina, emocje, pory roku, zdrowie, pogoda, sporty, pomieszczenia i sprzęty domowe, codzienne czynności, środki transportu, zawody, świat bajek i magii, święta (elementy kultury anglosaskiej).

Sytuacje i funkcje komunikacyjne:

  • Witanie się i żegnanie (Hello, Hi, Goodbye, See you)

  • Proszenie i dziękowanie (Give me …, please, Come in, please, Thank you)

  • Przepraszanie i wybaczanie (I’m sorry, Excuse me, It’s O.K.)

  • Składanie życzeń okolicznościowych (Merry Christmas, Happy Easter, Happy Birthday)

  • Przedstawianie siebie i innych (I’m ……., My name is …., This is …, It’s my mum)

  • Przedstawianie (I’m…)

  • Wypełnianie i wydawanie krótkich poleceń (jump, clap your hands, open).

  • Identyfikowanie zwierząt, przedmiotów (It’s a tiger, This is a ball)

  • Identyfikowanie miejsca zamieszkania (It’s my house, It’s my room)

  • Opisywanie osób, zwierząt, przedmiotów (He’s tall, It’s big, It’s blue, It’s got a tail)

  • Liczenie i stosowanie liczb od 1 do 10.

  • Odpowiadanie na proste pytania dotyczące tożsamości i rzeczy posiadanych (Who are you? What’s your name? What’s this? Who’s this?
    Is it…? Have you got …?
    )

  • Wyrażanie uczuć i upodobań (I like…, I love…)

  • Informowanie o stanach emocjonalnych (I’m happy, I’m sad)

  • Odpowiadanie na pytania dotyczące pogody, pory roku (It’s raining, It’s spring)

  • Wyrażanie umiejętności (I can jump/I can’t fly)

  • Opisywanie codziennych czynności (I get up)

Struktury gramatyczne:

m.in.: 8
Czasowniki:

  • be

  • have got

  • can

  • Tryb rozkazujący

  • Czas Present Simple – czynności codzienne

  • Czas Present Continuous

Rzeczowniki:

  • Nazwy własne

  • Liczba pojedyncza

  • Liczba mnoga regularna

Przymiotniki:

  • kolory, rozmiary

  • przymiotnik dzierżawczy: my, your (his, her)

Liczebniki: 1-10
Zaimki:

  • osobowe: I, you, she, he, it, we, they

  • wskazujące: this, that

  • pytajne: what, who, where, when, how

Przyimki: in, on, under, over, behind, next to

  1. Organizacja zajęć:

  • częstotliwość i długość zajęć: 2 razy w tygodniu 4latki – 20 min., 5latki – 25min., 6latki – 30min.;

  • gr. II – dzieci będą miały kontakt z językiem angielskim nie tylko na zajęciach, ale także wpleciony w codzienne aktywności w przedszkolu (np. powitania, proste polecenia, piosenki w czasie zabaw, krótkie zwroty przy posiłkach i w trakcie dnia).

  1. Rola rodziców we wspieraniu nauki:

  • zachęcanie dziecka do słuchania piosenek i rymowanek w domu;

  • materiały / linki na stronie przedszkola do powtarzania w domu;

  • pozytywne nastawienie i chwalenie za próby używania angielskiego;

  • unikanie oceniania czy poprawiania – ważna jest radość i spontaniczność.

  1. Sprawy organizacyjne:

  • możliwość kontaktu z nauczycielem mailowo: jagodakrzywdzinska@p27.edu.gdy.pl

  • dla dzieci z grup II, III, IV – podpisana teczka na karty pracy.

Przedszkole nr 27 „Malutkowo”

Kontakt:

ul. Wiejska 30

81-068 Gdynia

Telefon:

tel. (58) 623 05 15

tel. kom. 725 269 788

Projekty:

© 2025 Przedszkole nr 27

Przewiń na górę
  • Home
  • Aktualności
  • Przedszkole
    • O nas
    • Koncepcja
    • Statut
    • RODO
    • Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem
    • Deklaracja dostępności
    • Jubileusz 50-lecia
    • ZFŚS
  • Grupy
    • Biedronki
    • Pszczółki
    • Misiaki
    • Kociaki
  • Rodzice
    • Rekrutacja
    • Rozkład dnia
    • Jadłospis
    • Opłaty za przedszkole
    • Psycholog i logopeda
    • Język angielski
    • Kalendarz uroczystości
    • Pliki do pobrania
    • Lektura
  • Kontakt
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Dostępność

Dostępność

  • Zwiększ rozmiar tekstuZwiększ rozmiar tekstu
  • Zmniejsz rozmiar tekstuZmniejsz rozmiar tekstu
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślenie linkówPodkreślenie linków
  • Zwiększona czytelnośćZwiększona czytelność
  • Resetuj Resetuj