Ramowy rozkład dnia dzieci młodsze
czas | Forma aktywności | |
600– 700 | Z | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., |
700– 730 | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
730– 745 | D | Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych |
745– 800 | D | Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence |
800– 815 | Czynności higieniczno- porządkowe | |
815–830 | Śniadanie | |
830-900 | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
930-1000 | D | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1000-1030 | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna |
1030-1115 | R | Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1115-1130 | Czynności higieniczno- porządkowe | |
1200-1230 | Obiad | |
1230-1245 | Kwadrans dla bajki/zajęcia dodatkowe | |
1245-1400 | Wypoczynek na leżakach | |
1400-1415 | Czynności higieniczno- porządkowe, zabawa ruchowa | |
1415-1430 | Podwieczorek | |
1430-1445 | Z | Zabawy dydaktyczne |
1445-1600 | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna (pobyt w ogrodzie) |
1600-1700 | Z | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu
D – zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego
Ramowy rozkład dnia dzieci starsze
czas | Forma aktywności | |
600– 700 | Z | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., |
700– 730 | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. |
730– 745 | D | Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych |
745– 800 | D | Ćwiczenia poranne |
800– 815 | Czynności higieniczno- porządkowe | |
815–830 | Śniadanie | |
830-1000 | D | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1000-1100 | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna. |
1100-1145 | R | Aktywność ruchowa w ogrodzie |
1145-1200 | Czynności higieniczno- porządkowe | |
1200-1230 | Obiad | |
1230-1300 | D | Język obcy/ bajko terapia/rytmika |
1300-1400 | R | Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1400-1415 | Czynności higieniczno- porządkowe | |
1415-1430 | Podwieczorek | |
1430-1500 | D | Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści |
1500-1600 | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi (pobyt w ogrodzie przedszkolnym). |
1600-1700 | Z | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu
D – zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego